Illustratie van:
16

Massey Ferguson 65 - Versnellingsbak en voetgas

Dag beste
Ik heb zo pas een mf 65 gekocht deze heeft een probleem dat hij niet schakelt heb een vermoeden dat er iets is afgebroken omdat de pokken wel nog los zitten zijn dit moeilijke versnellingsbakken om te maken en zijn er typiste problemen bij de versnellingsbak ook zou ik graag hier een voetgas op plaatsen waar zou ik deze kunnen kopen
Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

Soms is de spanstift die de hendels verbind met de schakelvork gebroken. Dat is een simpele reparatie.
Soms is de bediening van de hendel in de bak uit de schakelvork gesprongen.
Dat is bijna dezelfde reparatie.
Ben je zelf nog iets handig of moet je alles laten doen?
@Fendt926Driver ik ga het zelf doen heb al aan vanalles gesleuteld gehad.
Ik weet alleen van de man waar ik hem kocht er was iemand op aant rijden en die wou schakelen maar was heel fel aan het tegen vringen dus denk niet goed de koppeling in gedrukt en op eens schakelde hij niet meer en nu is het dat de motor draait hij is volledig los maar toch op een gegeven moment houd er iets tegen dus denk dat er iets de aandrijf as blokkeert
Quote Reactie van @Jeremy:
nu is het dat de motor draait hij is volledig los maar toch op een gegeven moment houd er iets tegen dus denk dat er iets de aandrijf as blokkeert

Het lijkt er op dat de onderkant van de versnellings hendel uit de schakelvork gesprongen is.
Dus het schakel deksel bovenop los schroeven.
En voor zichtig optillen.
En iets er direct onder kijken of er niets wegvalt of zich verzet.
Ook kijken waar de versnellingshendel onderkant zich bevind. (In of naast de schakelvork)
+1
Via de olievuldop kun je er ook in kijken, evt. met een klein spiegeltje.
Als je via het spiegeltje niks kan ontdekken, kun je het stuurhuis proberen te lichten.
Daar bij kan weinig mis gaan, het is alleen wel even sleutelen en met name het stuur kan heel vast zitten.

Een voetgas is wel te vinden, zelfs met dezelfde gietijzeren voetstepjes die op de 65 zitten. Volgens mij moet je hem dan van de 165 MK1 hebben.
+1
@hooidonk
Ik weet niet precies if hier dezelfde soort bak inzit als de mf 35/135. Thuis hebben we een 135 met 4 versnellingen. Die staan er onbekend net zolas de 35 bij te snel schakelen kan de pook opgetild worden en gaat het in de bak niet goed, statie vast in de versnelling, redemie was standaard een baco voor de vuldop loshalen en een lange bandenlepel om de tandwielen door het gat van de vuldop heen te verschuiven. Gewoon eentje proberen wil het niet terugzetten en de volgende proberen. Vaak 2e of 3e keer was het weer goed. Vuldop er weer op en door.
@gerhardleusink
Bekend probleem inderdaad, heb ook wel eens op de meest gekke plekken mopperend in de bak staan roeren. Als je weet hoe het werkt, ben je ook zo weer vlot.

Maar ik begrijp uit het openingsverhaal dat de poken los zijn, volgens mij kun je hem bij het door jou genoemde probleem niet meer bewegen?
Bedankt al voor de info
Zodra ik hem thuis heb ga ik kijken wat er los zit of is af gebroken
@Jeremy je moet meer naar de laatste reaktie luisteren dan naar die van mij.
Ik dacht vanuit mijn fendt reparaties.
Die hebben een deksel op de versnellingsbak dat open kan.
Ik denk dat mf dat niet heeft aan de reakties te lezen
+1
@Fendt926Driver Als je het niet weet kun je beter geen reactie geven.
+1
Quote Reactie van @KMMF:
Als je het niet weet kun je beter geen reactie geven.

Klopt.
Maar als sleutelaar ging ik er vanuit dat je bij een mf ook gewoon het versnellingsbak deksel kon lichten.

En als er niemand reageert weten ze niets.
Alz ik iets verkeerd reageer wordt het wel van alle kanten verbeterd en heeft topic plaatser uiteindelijk nog antwoord op zijn vraag.

Maar ik zal voor mf niet meer reageren.
+2
@Fendt926Driver
Huub,
Gewoon henig vda dooh, loat toch knap'n. Druk maakt is vuur compressoorn die kunt da better asse vie. 😂

Groootn van ne mede tukker
+1
Quote Reactie van @gerhardleusink:
Groootn van ne mede tukker

Ha ha.
Heb je wel gelijk in
+2
De remedie met de dop eraf draaien (bahco en lange schroevendraaier zit bij mijn 175 standaard in het gereedschapsbakje) heb ik goede ervaringen mee, is wel een 3 bak waar ik het over heb. De remedie is dan te kijken naar de stift die de versnellingspook op zijn plaats houdt en de capil (asje) vervangen want dit zit dan vaak te los en kan je de pook iets teveel optillen waardoor deze uit zijn vorken komt. Rustig schakelen wil ook wel helpen door de pook niet teveel op te tillen. In het ergste geval is de pook gebroken, maar dan valt ie altijd naar een richting, en zit er een stukje pook (dat onder het asje zit) in de bak.
@Pauls correct gezegd!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 65 en hebben de trefwoorden massey ferguson , ferguson , versnellingsbak , massey , kopen en voetgas geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0