Nieuwste topics

Probleem met hydraulisch systeem

Beste leden, ik heb een hele oude Atlas 1304,
1988 en ik heb er echt weinig kennis van. Motor loopt mooi, druk komt ook gemakkelijk boven de 6 bar. Alleen hoor ik vaak een hoog (gierend) geluid, alsof er een pomp geen olie krijgt en er iets heel hard draait. Rijden of andere functies gaan dan niet meer. Als ik de motor laag in toeren breng en pakweg 1 km per uur rij dan wil dat net. Belast ik zwaarder dan gaat alles met veel geschok gepaard. Ik heb 20 liter hydraulische olie bijgevuld.
Moet ik ergens iets ontluchten? Ik ben heel benieuwd of er iemand is die met deze summiere een tip kan geven. Vast bedankt.
Groetjes Arnout
Leij

Lemken Vari-Opal 7 - Treklijn niet goed te krijgen aan 1 zijde van de ploeg

Hallo, ik ben nieuw hier, ik heb een vraag over onze Lemken Variopal 5 schaar ploeg, de ene kant ploegt perfect, maar als je wentelt dan ploegt de andere kant echt slecht, totaal andere treklijn tenopzichte van de andere kant, met 3 verschillende tractoren geprobeerd maar blijft hetzelfde, werkelijk alles nagemeten en geen afwijkingen gevonden. Hier misschien iemand met een tip of oplossing?
HolderE6

Massey Ferguson 5460 - Irritant geluid/trilling bij lopende motor

Goedendag,

Ik ben bij een mooie Massey-Ferguson 5460 Tier 2 met speedshift wezen kijken maar deze heeft bij zowel een koude als warme motor een irritant geluid/trilling in/rond de versnellingsbak of koppelingshuis.
Het betreft niet de bekende hydraulische ruis die je bij de achterbrug voornamelijk hoort maar een hoger krassend geluid.
Ik dacht eerst nog aan het blijven hangen van de startmotor of de veren van de torsiedemper maar dit is het niet.
Soms is het geluid direct na het starten van de motor nog niet hoorbaar maar vaak wel maar na verloop van tijd komt het geluid alsnog terug.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
mfrijder

International 1046 - Lift zakt niet en blijft stijgen

Goedemiddag,

Ik heb een Franse 1046 met een ZF versnellingsbak.
We hebben de remmen vervangen dus beide assen er af gehad. De filter onderaan de bak vervangen. Olie vervangen en dan ook de hefbediening, wagelrem en hydrauliek ventiel er af gehad voor de afdichtingen te vervangen.

Na alles terug gemonteerd te hebben zakt de lift niet meer. De lift stijgt nog wel en blijft ook in de verschillende posities staan. Dit alles met het smoorventiel van de daalsnelheid gesloten. Van zodra ik deze open zet blijft de lift stijgen. Als je gas bij geeft stijgt hij zelfs sneller.

De hendel van de lift naar beneden zetten doet niks. Diepteregeling in een andere stand zetten verandert ook niks aan de situatie. Je krijgt de lift enkel terug naar beneden door de tractor stil te zetten en deze naar beneden te duwen. Echter komt de olie dan uit de bovenkant van het smoorventiel. Ik vermoed omdat deze niet langs een andere weg weg kan.

Wat heb ik nu allemaal al gedaan om het probleem proberen op te lossen. Hef bediening er al meermaals afgehaald en terug op. Heb deze helemaal open gedaan en alle bewegenden componenten gecontroleerd. Alles kan vrij bewegen.

Wat mij door een kennis werd aangeraden is dat het eventueel de diepteregeling is die blijft in bediening staan, waardoor deze blijft stijgen. Daarom heb ik nu het hefdeksel er af. Maar hier lijkt niet mis aan. De as die aan de lift vast zit beweegt alle componenten en door de hendel van de diepteregeling te verplaatsen blokkeer ik deze beweging.

Dit doet mij vermoeden dat de dader de hefblok is maar dit is natuurlijk een zware kost. Daarom vraag ik toch nog even raad of er nog andere dingen zijn die ik kan checken.

Alvast bedankt!

POAH! International 1255 XL

Dit is de 200e trekker in POAH!: de International 1255 van melkveehouder Jack van Poppel uit Molenschot. De trekker uit 1985 heeft 180 pk en 18.000 draaiuren.

Nieuwsgrazer